Anka Máté

Psiholog clinician & educațional

Blog.

Episodul 2 – 6 exerciţii simple care te ajută să rămâi calm în momente dificile sau de criză.

Este necesar să ne reconectăm cu corpul nostru, cu ritmul respiraţiei, să ne readucem în momentul prezent şi să ne folosim energia fizică şi mintală pentru echilibrare și pentru găsirea unei soluţii potrivite pentru acel moment.

În acest filmuleț vei găsi 6 exerciţii simple care te ajută să rămâi calm în momente dificile sau de criză:

  1. Expirăm grijile, supărarea, tristeţea- inspirăm liniştea.
  2. Reconectarea la realitatea momentului prin activarea simţurilor noastre- ne focalizăm pe obiectele din jur cu ajutorul văzului, auzului, simţului tactil, mirosului.
  3. Ne ajutăm mintea să se detaşeze de scenarii mintale fataliste cu ajutorul unor scurte operaţii de matematică și de gramatică. Atenție! Nu este însă un test de matematică, ci vrem să ajutăm mintea să se detaşeze de griji şi scenarii negative, şi să revină în momentul prezent.
  4. Un exercițiu de făcut când ne simțim copleșiți de furie este să îți aduci aminte cine ești, cum te cheamă, ce ai făcut pe parcursul zilei de azi.
  5. Pentru reglarea reacțiilor fiziologice, precum emoțiile și gândurile – conectarea cu pământul, mersul cu tălpile goale pe iarbă sau pe nisip.
  6. Exercițiu pe care să îl folosiți în stările de anxietate, pentru situațiile de panică – numește 5 obiecte din jurul tău, 5 sunete pe care le auziți, 5 lucuri pe care le puteți gusta și mirosi. Atunci când ştim cum să ne recăpătăm liniştea şi echilibrul, putem trăi cu bucurie şi entuziasm fiecare moment şi devenim recunoscători pentru ce suntem şi ce creăm. Dezvoltarea unei igiene psihice zilnice este necesară, atât pentru copii cât şi pentru adulţi.
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on twitter

Articole similare

Prin continuarea navigării pe acest site, sunteți de acord cu Politica de utilizare cookies